Niks-aan-de-hand week en genieten - Reisverslag uit Nhlangano, Swaziland van Maud Schumann - WaarBenJij.nu Niks-aan-de-hand week en genieten - Reisverslag uit Nhlangano, Swaziland van Maud Schumann - WaarBenJij.nu

Niks-aan-de-hand week en genieten

Door: Maud / Gugu

Blijf op de hoogte en volg Maud

11 Augustus 2015 | Swaziland, Nhlangano

Dinsdag de maiszaden aangeboden aan het groentetuin project samen met Ndumiso en many, many, many blessings gekregen. Net die dag werd het land omgeploegd.
Deze week:
• is Vama (Carol en Ayanda zijn daarbij tot en met woensdag) heel de week in Johannesburg;
• zijn Charles, Ndumiso en Tafadzwa op bezoek bij andere projecten in verband met voortgang daarvan;
• is Thulani naar een TB bijeenkomst (interventie training) van twee dagen.
Kortom bezetting op kantoor wisselend en niet heel druk. Gevoel van improductiviteit en vind dat oké, omdat meedenken met Ndumiso in zijn werk hem heel blij maakt. Mijn verslag had ik al af. Ik heb nog dingen af te ronden en daar input van Vama voor nodig die ik nog niet heb gekregen.
Deze week stond met ICAP de vervolgafspraak gepland die is uitgesteld door henzelf. Tevens begrepen dat IOM voor eind augustus laat weten welk potje met geld er is om overgebleven projecten te steunen. Lichtpuntje!

Vrijdag was vrouwendag en samen met Phindile en Carol op kantoor aan de vetkoek (soort oliebol), choco muffins en friet. Tussendoor kwam Vama per e-mail met een verzoek waar we aan gewerkt hebben en zijn we ‘s middags iets eerder gestopt.

Mijn weekend was top! Janja is dit keer met Hanna en haar gezin naar Swaziland gekomen. Ze zouden vrijdagavond bij mij blijven slapen, maar door autopech waren ze zo laat dat Nhlangano echt te ver was. Gelukkig dat ze toch gekomen zijn en ze bij Sundowners (onze slaapplek eind mei tijdens Bushfire festival) nog net terecht konden. Ikke zaterdagochtend met de combi naar Sundowners en van daaruit met z’n allen naar Mlilwane (het wildlife park in Ezulwini, bezoek ik voor derde keer en blijft heerlijke plek).
Het weer was prachtig en er was voor ieder wat wils. Er is gemountainbiked, paardgereden, gewandeld, geluierd in de zon, bijgekletst en bij het vuur gezeten. Onder een deken tijdens heldere nacht met heeeel veel sterren (geen lichtvervuiling) naar vallende sterren gekeken. Word ik blij van!
Ik heb vooral geluierd en gelezen in de zon en zondagochtend hardgelopen. Wat te gek om langs de zebra’s, antilopen, wrattenzwijnen, heel mooie vogels enz. te lopen. Mooie omgeving, heel fijn gezelschap, wat wil je nog meer. Ze hebben me zondag in Manzini afgezet en de week zat er weer op.

Het is inmiddels zoveel langer licht dat het mogelijk is om na het werk hard te lopen. De discipline ontbreekt om vroeg in de ochtend te gaan voor het werk. Hierdoor blijft het bij maximaal een keer in de week en dat is te weinig. Broeken gaan strakker zitten en kreeg daarover een opmerking van een van de meiden. En bedankt, hahaha. Niet raar met vetkoek etc. ;-).

Mijn laatste werkweek komt eraan. Los van mijn eigen to-do-lijstje, ben ik benieuwd wat de week brengt en wat lukt af te werken van wat ik echt graag netjes af wil ronden.

  • 11 Augustus 2015 - 14:12

    Godfried:

    Nog ff Maud. Geniet er van!
    Groeten,
    Godfried

  • 11 Augustus 2015 - 15:52

    Marga Boogaards:

    Hoi Maud, ik lees elke keer met plezier jouw verslag. Waarschijnlijk velen met mij. Wat een rijkdom aan ervaringen doe jij op, geweldig! Geniet van je laatste periode en koester de mooie herinneringen, dat nemen ze je niet meer af. Liefs, Marga

  • 12 Augustus 2015 - 08:29

    Jacob:

    Pff wat een ervaring Maud, super joh dat je dit allemaal mag meemaken en beleven. Top hoor en het is al bijna voorbij?! maar inderdaad dit is iets wat ze jou niet meer afnemen. Goed gedaan nog steeds meissie, succes nog even de laatste loodjes.
    Groet Jacob

  • 12 Augustus 2015 - 09:20

    Girbien:

    Ha die Maudje,
    Wat is de tijd in retrospect toch ontzettend snel gegaan. Nog even en je bent weer terug bij ons! Persoonlijk vind ik het heel erg fijn je straks weer te zien en kijk er naar uit om weer samen met je te werken. Het aftellen bij jou is begonnen, want zal dat ook een dubbel gevoel zijn. Deze intensieve periode in jouw leven is in ieder geval een fantastische verrijking stel ik mij zo voor.
    Veel succes en plezier nog daar en tot heel gauw!

    Veel liefs,
    Girbien

  • 13 Augustus 2015 - 18:05

    Ton:

    Hoi,

    Dit leest als een lekker weekje.
    Zo nog (maar) een paar Maud!

    XX

  • 15 Augustus 2015 - 18:33

    Fransje:

    Hé Maud, het lijkt ze kort geleden dat we samen de training deden. En nu duizenden indrukken later pak je je koffer weer in. Geniet van de laatste dagen!!

Tags: Maud, VSO, Swaziland

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maud

Actief sinds 06 Feb. 2015
Verslag gelezen: 545
Totaal aantal bezoekers 125932

Voorgaande reizen:

23 April 2016 - 21 Mei 2016

Terug naar Afrika en Swaziland

15 Februari 2015 - 31 Augustus 2015

Aan de slag voor SWAMMIWA in Swaziland

06 Februari 2015 - 15 Februari 2015

Voorbereiding op vertrek naar Swaziland

Landen bezocht: